sábado, 11 de setembro de 2010

A resistência fronte ao genocídio


Nom é nova a perseguiçom sobre o idioma da Galiza. Desde finais do século XV, os embates sufridos polo nosso idioma fôrom-se concatenando até os nosos dias. Várias etapas tem tido, em terminologia medieval aplicada ao nosso caso -e tam de actualidade-, o processo de 'doma y castracion de Galizia', Nebrija, dixit.

Nesta linha, e referido ao popularmente conhecido como 'Decretaço', pode-se ler no portal informativo galego em linha Galiza Livre, num texto intitulado "o professorado que desafie o 'Decreto de Plurilingüismo' será denunciado por organizaçons de ultra-direita" o que segue:

Redacçom / Galicia Bilingüe e a Asociación Nacional por la Libertad Lingüística (ANLL) continuam a pressionar para que o espanhol se assente definitivamente nas escolas do País. Segundo declarárom recentemente, estám a preparar umha ofensiva jurídica contra todas as mestras e mestres que se neguem a impartir na língua do Reino de Espanha as aulas assim estipuladas polo decreto do governo de Feijoo. Esta será umha das muitas medidas que se executarám para pressionar à comunidade docente conscienciada da importáncia do galego na escola, somada ao forte seguimento administrativo que só velará pola presença do espanhol.



ANLL e Galicia Bilingüe

A ANLL, presidido por Pablo Yáñez, é um novo agente no mapa da luita contra a normalizaçom do idioma da Galiza. O colectivo, que até o de agora estivera activo sobretodo nos Países Cataláns, declarou que levará “aos tribunais a quem nom respeite as horas de espanhol” nas aulas, qualificando de “insuficiente” a reduçom das horas em galego.

Segundo declaraçons de Gloria Lago, presidenta de Galicia Bilingüe, a sua organizaçom luitará “contra o adoutrinamento nacionalista no ensino”, fazendo um seguimento do decreto por eles impulsionado. O colectivo muta para procurar novos financiamentos, convertendo-se em “fundaçom” e sendo reconhecida como entidade de “utilidade pública”. Estas novas vias encheriam o vazio económico que deixárom algumhas deputaçons do PP que diminuírom as suas ajudas, vendo na aliança com Galicia Bilingüe umha arma que lhe poderia retirar muitos votos.

seguir lendo nova em Galiza Livre

Sem comentários: